Købsbetingelser

 

Købsvilkår

Ved at handle på Framsport.no accepterer du privatlivspolitikken og følgende købsvilkår:

1. Aftalen

Aftalen består af disse salgsbetingelser, oplysninger givet i bestillingsløsningen og eventuelt særligt aftalte vilkår. Ved eventuel modstrid mellem oplysningerne, går det særligt aftalte mellem parterne foran, så længe det ikke strider imod ufravigelig lovgivning.

2. Parterne

Sælger er:
Framsport AS
Snekkerstubakken 26
Borgenhaugen
1738 Norge
+47 48220821
CVR.nr: 823 140 762

Køber er:
Den forbruger, der foretager bestillingen, og betegnes herefter som køber/køberen.

3. Pris

Den angivne pris for varen, efter eventuelle fragtomkostninger og rabat, er trukket fra, er den samlede pris, køber skal betale. Denne pris inkluderer alle afgifter og tillægsomkostninger. Yderligere omkostninger, som sælgeren før købet ikke har informeret om, skal køber ikke bære.

4. Aftaleindgåelse

Aftalen er bindende for begge parter, når køberen har sendt sin bestilling til sælgeren. Aftalen er dog ikke bindende, hvis der har været skrive- eller tastefejl i tilbuddet fra sælgeren i bestillingsløsningen på nettet eller i køberens bestilling, og den anden part indså eller burde have indset, at der var en sådan fejl.

5. Betaling

Sælgeren kan kræve betaling for varen fra det tidspunkt, køberen gennemfører handlen. Hos Framsport AS kan du betale med en række betalingsløsninger, herunder Visa, Mastercard, ViPPS og Apple Pay. Gennem vores samarbejdspartner Klarna tilbyder vi også fakturabetaling. Se Klarnas retningslinjer i kassen.

6. Bestilling og levering

Når din ordre er godkendt af os, vil du modtage en bekræftelse pr. e-mail. Hos Framsport AS får du gratis fragt med Postens servicepakke på alle dine bestillinger over 1400 kr. Når varerne er afsendt, vil du modtage en ny e-mail, der bekræfter, at varen er på vej.

Sporing af pakker:
Først pakker og sender vi ordren til dig. Du modtager derefter en bekræftelsesmail med et kollinummer. Med dette nummer kan du spore din pakke hos Posten. Levering anses for sket, når køberen eller hans repræsentant har modtaget varen(e).

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen overgår til køberen, når han eller hans repræsentant har modtaget varerne.

8. Returnering og fortrydelsesret

Framsport giver 14 dages fuld returret i henhold til forbrugeraftaleloven. Det betyder, at du kan returnere varen til os og få pengene tilbage inden for 14 dage (se yderligere vilkår længere nede). Returfragten betales af forbrugeren. Du vælger selv, hvordan du vil sende pakken. Vi anbefaler at benytte vores vedlagte returlabel fra Posten. Hvis du lægger en ny ordre, inden pakken returneres, betaler vi returfragten! (Se returformular for vilkår)

Vigtigt: 

  1. Husk at udfylde navn og ordrenummer på bagsiden af returformularen og vedlæg den i din retur til os.

  2. Ved brug af vores returlabel tilbageholdes 99 kr. fra det beløb, der tilbagebetales. Hvis du lægger en ny ordre før eller samme dag som ordren returneres, betaler vi returfragten! (Se returformular for vilkår)

VILKÅR FOR RETURNERING

  • Al original emballage skal returneres med produktet
  • Skoboksen skal pakkes i egnet emballage, så den ikke beskadiges under forsendelsen og kan bruges igen
  • Varen skal fremstå i samme stand, som du modtog den (skal fremstå som ny og ubrugt)

Tips: Genbrug gerne vores pakkepose

    Hvis varen er blevet brugt på en måde, så den ikke længere fremstår som ny, vil vi vurdere varen og tilbageholde værditabet fra det beløb, der tilbagebetales. Hvis original emballage mangler eller er blevet beskadiget på grund af, at du ikke har pakket den ind/tejlet direkte på skoboksen/skrevet direkte på skoboksen, vil vi tilbageholde 150 kr. fra det beløb, der tilbagebetales

     

    BYTTE AF VARE

    Framsport udfører ikke bytte ved returnering.

    Ønsker du at bytte, skal du lægge en ny ordre i netbutikken.

    Sådan gør du:

    1. Udfyld returformularen. Husk at markere "Lagt ind ny bestilling"
      Vedlæg den udfyldte formular i skoboksen, du skal returnere til os.

    2. Læg en ny bestilling af den ønskede vare på www.framsport.no
      Tip: Vælger du Klarna faktura som betalingsmetode, får du 30 dages betalingsfrist i forventning om tilbagebetaling for din returnering.

    3. Send varen du ønsker at bytte tilbage til os. Du vælger selv, hvordan du vil sende pakken, men vi anbefaler at benytte vores vedlagte returlabel fra Posten (Returfragten er gratis ved bytte/ny bestilling)

    4. Når vi har modtaget og behandlet din returnering, bliver du tilbagebetalt via den betalingsløsning, du benyttede.

      Hvis der er prisforskel mellem returneret vare og ny køb, bedes du kontakte os på kundeservice@framsport.no

      Har du brug for en ny returformular, kan du downloade den her


    OM TILBAGEBETALING

    Tilbagebetaling vil ske, når vi har modtaget og behandlet din returnering. Har du benyttet kortbetaling, går der normalt 2-5 hverdage, før pengene er tilbage på din konto.

    Det samme gælder, hvis du har benyttet Klarna faktura. Hvis fakturaen ikke er betalt, vil varen blive slettet fra fakturaen, efter at tilbagebetalingen er gennemført i vores system.

    Kontakt Klarnas kundeservice, hvis du ønsker at sætte fakturaen i bero i forventning om behandlet returnering.

     

    IKKE-AFHENTEDE PAKKER

    Hvis du ikke afhenter pakken på postkontoret, og pakken sendes retur til os, vil du ikke have opfyldt kravene, der stilles til dig i henhold til Forbrugeraftaleloven §11 og §13, og mister derfor retten til at ophæve aftalen. Du vil blive opkrævet returomkostninger og et gebyr på 150 kr. Dette dækker vores omkostninger i forbindelse med den uafhentede pakke.

    9. Reklamation

    Ved en reklamation kan du som forbruger få varen enten repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller en prisafslag, afhængigt af den konkrete situation. Dette forudsætter naturligvis, at reklamationen er berettiget. Ved godkendt reklamation vil Framsport AS dække eventuelle returomkostninger.

    Ved spørgsmål om reklamation: Kontakt os på kundeservice@framsport.no

    10. Personoplysninger

    Den behandlingsansvarlige for indsamlede personoplysninger er sælger. Ved at handle hos Framsport AS accepterer køberen den til enhver tid gældende privatlivspolitik fra Framsport AS. Se Framsport AS' privatlivspolitik her.

    11. Kontakt Framsport AS

    Hvis du har spørgsmål eller ønsker at få klarhed over en ordre, skal du ikke tøve med at kontakte os. Vores hovedkontor og butik ligger på Iseveien Center i Sarpsborg, og her er vores kontaktoplysninger:

    Framsport AS CVR.nr: 823 140 762


    Snekkerstubakken 26
    Borgenhaugen
    1738 Norge

    +47 48220821
    kundeservice@framsport.no

    12. Konfliktløsning

    Hvis køber har en klage, skal denne rettes til sælger (kundeservice@framsport.no) inden for rimelig tid. Parterne skal forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Hvis dette ikke lykkes, kan køberen kontakte Forbrugerrådet for mægling. Forbrugerrådet er tilgængeligt på www.forbrukerradet.no.